Monday, October 5, 2009

PAS cabar Tengku Adnan tampilkan bukti

BAGAN PINANG, 5 Okt - PAS mencabar Setiausaha Agung Umno,Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor untuk membuktikan kesahihan surat fitnah yang didakwanya diedarkan oleh pihak PAS.


Pengarah pilihanraya kecil PAS Bagan Pinang itu meminta Tengku Adnan tampil menjelaskan perkara sebenar sebelum membuat sebarang tuduhan melulu mengatakan surat itu cuba untuk memusnahkan karier politiknya seperti yang beliau dakwa.


Dalam sidang media harian PAS sempena pilihanraya kecil ini pagi tadi Salahuddin berkata Umno tidak boleh menyalahkan pihak pembangkang berhubung penyebaran surat fitnah berkenaan.


"Mungkin surat itu diedarkan oleh pihak tertentu yang tidak puas hati dengan Tan Sri Isa sebagai calon.

"Ia mungkin satu sabotaj pihak yang bersengketa dengan Umno sendiri," katanya menakwa wujud unsur sabotaj dalam Umno terutamanya berhubung pemilihan Tan Sri Mohd Isa Samad sebagai calon BN pada pilihanraya kecil ini.


Tengku Adnan mendakwa surat yang diedarkan di sekitar Bagan Pinang itu surat berunsur fitnah yang bertujuan memecah-belahkan hubungan antara ibu pejabat Umno, Badan Perhubungan Umno Negeri Sembilan dan Umno Bahagian Teluk Kemang khususnya.


Surat yang menggunakan kepala surat rasmi Setiausaha Agung Umno itu mula diedarkan di sekitar DUN Bagan Pinang sejak hari penamaan calon Sabtu lalu antaranya ditulis seperti berikut:


"Pihak Majlis Tertinggi amat dukacita memaklumkan bahawa calon yang dicadangkan oleh Badan Perhubungan Umno Negeri Sembilan terpaksa ditolak kerana Presiden parti mahukan Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad sebagai calon PRK N31 Bagan Pinang."

No comments:

Post a Comment

Custom Search

PAS Bandar Seri Putra